Friday, March 9, 2012

سیتم ایمنی و تاثیر آن بر سقط 
سیستم ایمنی نقش  کلیدی  در بیماریهای ایمنی ، سرطان، پروسه پیر شدن ، حاملگی و سقط بازی میکند . یکی از علامتهای  مشکل سیستم ایمنی بدن، میتونه عدم باروری و یا تکرار  ای وی ف ناموفق باشد . تولد ناقص ، رشد ناقص بچه در رحم مادر ، سقط مکرر همه میتواند  نشان از مشکل سیستمه ایمنی باشد . 

دکتر  بیر ۵ گروه از مشکلات ایمنی را تشخیص داده که میتونند به شکل تنهایی و یا ترکیبی  دیده    شوند . 
 گروه ۱-بافت  سلولی  زن و شوهر خیلی نزدیک است
  سهم ژنهای همسر ، در رشد جفت است . وقتی که بافت کلولی زن و شوهر خیلی به هم نزدیک باشه، بدن زن جفت را به عنوان یک نمونه عجیب سلول تغیر یافته از بدن خود میبیند و سلول های ان کی ممکن است  برای مقابله  با   سلولهای نطفه فعال شوند . این اتفاق ممکن است منجر به  واکنشات  سیستم ایمنی را در گروه ۲, ۳، ۴، ۵ شود.


گروه ۲- مشکل  انعقاد خون
تولید آنتی بادی  برای   فسفولیپید، به عنوان یک عامل سقط جنین شناخته میشود . آنتی فسفولید آنتی بادی (APAs ) میتواند به سادگی باعث انعقاد خون شود، بنابر این جلوی انتقال خون به جنین  را میگیرد . بیماریهای خونی وراثتی، مثل فاکتور وی لیدن و کمبود  پروتئن اس و پروتین سی میتواند  در تمایل به انعقاد سریع  خون تاثیر بذارند.  بیماری انعقاد  سریع  خون ،  ترومبوفیلیا نام دارد. ترومبوفیلیا میتواند  در سقط جنین اثر  بگذارد. 


گروه ۳-   واکنش ایمنی بدن مادر به بچه
زنانی که این مشکل را دارند در مقابل دی ان ای جنین و یا جفت آنتی بادی  تولید میکنند. این آنتی بادی ها ابتدا در خون تشکیل میشوند ولی بعد کم کم وارد سیستم لنفاوی وبافتها میشوند. بعد از چندین سقط پشت سر هم ، این آنتی بادی ها میتواند تبدیل به آنتی بادی بشوند که تمام رحم را فرا میگیرند و باعث تورم میشوند که در سقط های  بعدی است میذارند


گروه ۵ - زن و شوهر آنتی بادی مقابل سپرم تولید میکنند
زنان نا بارور اغلب تولید آنتی بادی  در مقابل آنتی بادی میکنند که سپرم را در بر گرفته وتوسط مرد تولید میشود . در نتیجه لقاح نمیتواند صورت بگیرد. راه حال برای این مشکل ICSI است  که جنین با تزریق مستقیم سپرم به تخمک صورت میگیرد .            
   

                  

No comments:

Post a Comment